فضای سبز

فضای سبز
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فضای سبز و آدرس utlandscape.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





اساساً نور خلاق است ، اشیا را برجسته تر نشان می دهد ، زیبایی ها را بهتر می نمایاند و حتی با استفاده از نورپردازی مناسب می توان نازیبایی ها را از دید بیننده پنهان نمود . از نقطه نظر روانی چگونگی حضور نور در محیط نقش بسیار تعیین کننده ای در چگونگی کنش ها و واکنش های افراد دارد و از همین روست که شناخت نور و نحوه اثرگذاری آن بر افراد می تواند منجر به برخورد آگاهانه در طراحی منظر شود .

نور پردازی یکی از نکات مهم در طراحی منظر می باشد . در دهه های اخیر طراحان به دنبال شیوه ها و ابزارهای جدید برای نور پردازی در محیط و منظر می باشند . با توجه به بحران انرژی ، یکی از گزینه های مناسب و کاربردی در نورپردازی ، چراغ های خورشیدی می باشند . چراغ خورشیدی را می توان بین بسترهای گلکاری ، سطوح چمن ، پای مجسمه ها ، در زمین های بازی و ورزشی ، برای روشنایی پله ها و پیاده روها ، و به طور کلی هر بخشی از فضای سبز بوستان که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد ، استفاده نمود . بعضی از انواع چراغ های خورشیدی قابل استفاده در فضای سبز و کاربرد آنها به شرح ذیل معرفی می گردد :

چراغ های خورشیدی بسیار پرنور
این نوع چراغ ها را می توان بدون هیچ گونه نگرانی در خصوص کابل ها و آسیبهای احتمالی  در میان سطوح چمن قرار دارد . آنها بسیار درخشان بوده و روشنایی شان به طور کامل توسط باتری های شارژی تأمین می شود . 

  
 
پروژکتورهای خورشیدی
این نوع چراغ های خورشیدی برای نور پردازی بر روی گیاهان ، درختچه ها ، درختان ، مجسمه ها و سایر اشیای تزیینی موجود در فضای سبز و بوستان به کار می روند .

چراغ های خورشیدی زمینی
این نوع چراغ را می توان در کف پیاده روها و سایر راه های ارتباطی موجود در بوستان نصب کرد . نیاز به سیم کشی نداشته و نصب آن آسان می باشد . برای علامت گذاری و مشخص کردن مسیر و نیز زیبا سازی مسیرها به کار می رود.


 

  فانوس های خورشیدی
آنها را می توان به صورت منفرد برروی پایه کوتاه یا جفت بر روی پایه بلند در کنار پیاده روها نصب و بدین وسیله روشنایی پیاده روها را تأمین نمود . فانوس های خورشیدی باید حداقل 6 ساعت در روز در معرض نور خورشید باشند مکان سایه شارژ باتری آنها را تحت تأثیر قرار داده و مدت نوردهی در شب را کاهش می دهد .

 

 

حشرات نورانی
یک سری چند تایی پروانه یا سنجاقک که هر کدام دارای یک LED می باشند . LED پروانه را در هنگام شب نورانی
می سازد . هرکدام از این پروانه ها و سنجاقک ها در بالای یک میله قرار گرفته و ارتفاع میله قابل تنظیم می باشد . آنها را می توان برای تزیین بین گل ها و درختچه ها قرار دارد . 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:58 ] [ parviz zendavani ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ دانشجویان فضای سبز دانشگاه تهران خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 314
بازدید کل : 135765
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید